صورت های چاق را چگونه بصورت طبیعی گونه دار کنید / از بین بردن طبیعی چربی صورت

خط سلامت: چربی صورت یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد به آن حساس هستند. چربی صورت به دلایل ژنتیکی، عادات غذایی نامناسب، کم‌تحرکی، یا مشکلات سلامتی ناشی از هورمون‌ها و دیگر عوامل بوجود بیاید.

صورت های چاق را چگونه بصورت طبیعی گونه دار کنید /  از بین بردن طبیعی چربی صورت

چربی صورت با رژیم غذایی سالم و متعادل، ورزش منظم و خواب کافی کاهش می یابد. همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب و مشاوره با یک پزشک متخصص نیز به کاهش چربی صورت کمک می کند

به گزارش خط سلامت چربی صورت به مقدار زیادی چربی در صورت اشاره دارد. چربی صورت در مناطقی مانند گونه‌ها، دهان و زیر چانه قابل مشاهده است.

چربی صورت و دلایل به وجود آمدن آن

عوامل مختلفی مانند ژن ها، افزایش سن و افزایش وزن باعث ایجاد چربی در صورت می شوند.

ژنتیک

ژن ها در جایی که بدن چربی را ذخیره می کند، نقش دارند. برخی از افراد دارای ژن هایی هستند که صورت را به یک نقطه چربی اصلی تبدیل می کند. این ویژگی باعث می‌شود از دست دادن چربی صورت سخت‌تر شود، اما برنامه صحیح بر این مانع غلبه می کند.

پیری

با افزایش سن، پوست سفت تر می شود و عضلات صورت ضعیف می شوند. این تغییر پوست را شل می کند و شکل صورت را تغییر می دهد. با گذشت زمان، صورت گردتر می شود. اما، عادات سبک زندگی سالم این روند را کند می کند.

افزایش وزن

تغییر در وزن صورت را تغییر می دهد. وزن زیاد صورت را پرتر، گردتر و متورم می کند.

چربی صورت و رژیم غذایی برای کاهش آن

وعده های غذایی متعادل کلیدی برای کاهش چربی است. سالم‌تر بخورید این‌گونه نه تنها وزنتان را کاهش می‌دهید، بلکه پوست و ماهیچه‌های صورتتان را نیز سفت نگه می‌دارید.

انتخاب های رژیم غذایی شما به داشتن صورت لاغر منجر شود. به سراغ غذاهای سرشار از فیبر، پروتئین بدون چربی، چربی های خوب و ویتامین بروید.

غذاهای پر فیبر

غذاهای غنی از فیبر برای هضم و کاهش وزن مفید هستند. غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات گزینه های عالی هستند.

پروتئین های بدون چربی

پروتئین های بدون چربی احساس سیری را در شما حفظ می کنند و از خوردن بیش از حد جلوگیری می کنند. سعی کنید بیشتر سینه مرغ، بوقلمون و تخم مرغ بخورید.

چربی های سالم

چربی های خوب موجود در آووکادو، دانه ها، آجیل و روغن زیتون تقویت کننده سلامتی هستند. آنها همچنین به کنترل گرسنگی کمک می کنند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها برای پوست و سلامت عالی هستند.

چربی صورت و غذاهایی نباید بخورید

کاهش برخی غذاها به کاهش چربی صورت کمک می کند. کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای غنی از سدیم، الکل و مواد قندی کمتری مصرف کنید

کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده موجود در غذاهایی مانند نان سفید و پاستا باعث افزایش وزن می شوند. در عوض به سراغ انتخاب های سالم تری مانند غلات کامل و حبوبات بروید.

غذاهای غنی از سدیم

غذاهای انباشته با سدیم منجر به احتباس آب و پف کردن صورت شما  می شوند. میزان مصرف تنقلات نمکی، سس سویا و گوشت های پخته شده را محدود کنید.

الکل

نوشیدن الکل باعث افزایش وزن، کم آبی و احتباس آب می شود. در نتیجه، چربی صورت بیشتر نمایان می شود.

غذاهای قندی

غذاها و نوشیدنی های شیرین کالری اضافی اضافه می کنند که منجر به افزایش وزن می شود و باعث افزایش چربی صورت می شود. شیرین کننده های طبیعی و میوه های کامل را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان