در زمستان کرم ضد آفتاب بزنیم یا نه؟ + 7 افسانه رایج در مورد کرم ضد آفتاب

خط سلامت: کرم ضد آفتاب یکی از ضروریات امروزه زندگی اغلب افراد شده است.

در زمستان کرم ضد آفتاب بزنیم یا نه؟ + 7 افسانه رایج در مورد کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ضروری است.

به گزارش خط سلامت هر متخصص پوستی می گوید کرم ضد آفتاب باید همراه همیشگی در تمام طول سال باشد. این محصول موضعی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) با مسدود کننده‌های فیزیکی محافظت می‌کند که اشعه‌های UV را منعکس یا جذب می‌کنند. علیرغم این واقعیت که کرم ضد آفتاب یک ضرورت است، افسانه‌های بسیاری در مورد نحوه عملکرد و حتی اگر این محصول وجود دارد.

کرم ضد آفتاب در پیشگیری از آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست بسیار مهم است. دکتر دیویا شوکین، متخصص پوست توضیح می دهد این کاملا در هر نوع پوستی ضروری است. تحقیقات نشان می دهد استفاده از SPF 15 یا بیشتر در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی (دومین عامل شایع سرطان پوست ) را تا حدود 40 درصد کاهش دهد در حالی که خطر ملانوما را تا 50 درصد کاهش می دهد. با این حال، آکادمی پوست آمریکا استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را توصیه می کند.

به منظور بهره مندی از تمام این فواید SPF، استفاده و استفاده مجدد از ضد آفتاب به درستی بسیار مهم است. در زیر متخصصان پوست با رد کردن افسانه‌ها و باورهای غلط در مورد این محصول ضروری مراقبت از پوست، نحوه انجام این کار را دقیقاً به شما آموزش می‌دهند.

کرم ضد افتاب

باور غلط 1: فقط روزهای آفتابی کرم ضد آفتاب نیاز داریم

اگر در یک روز ابری به بیرون نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید، «به نظر می‌رسد امروز برای محافظت در برابر آفتاب از قلاب خارج شده‌ام»، وقت آن است که دوباره فکر کنید. اشعه ماوراء بنفش همچنان می تواند در روزهای ابری یا ابری مضر باشد. دکتر شوکین می گوید: تا 80 درصد از اشعه ماوراء بنفش می تواند از ابرها نفوذ کند بنابراین استفاده از ضد آفتاب روزانه، صرف نظر از آب و هوا، بسیار مهم است.

به گفته دکتر برندان کمپ، متخصص پوست، این نیز نادرست است که شما نیازی به ضد آفتاب داخل آن خانه ندارید. او توضیح می‌دهد: پنجره‌ها اجازه عبور اشعه‌های UVA را می‌دهند که می‌تواند به پروتئین‌های ساختاری پوستی مانند کلاژن و الاستین آسیب برساند و به ایجاد آفتاب سوختگی کمک کند. 

افسانه 2: همه ضد آفتاب ها "سمی" هستند

شوکین می‌گوید: ضدآفتاب‌ها تحت آزمایش‌های ایمنی دقیق قرار می‌گیرند و قبل از تأیید استفاده، باید قوانین را رعایت کنند. او توصیه می‌کند اگر محصول طبیعی‌تری را ترجیح می‌دهید، به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم هستند.

افسانه 3: استفاده از ضد آفتاب یکبار برای روز کافی است

در حالی که بسیاری از مردم صبح‌ها کرم ضد آفتاب می‌زنند. دکتر شوکین می‌گوید: همه ما باید دفعات بیشتری از ضد آفتاب استفاده کنیم. کرم ضد آفتاب باید حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور سخاوتمندانه و یکنواخت استفاده شود. هر دو ساعت یکبار یا بلافاصله پس از تعریق یا شنا استفاده کنید، زیرا کرم ضد آفتاب ممکن است به مرور زمان از بین برود یا اثر خود را از دست بدهد.

افسانه 4: SPF بالاتر به معنای محافظت طولانی تر است

اصطلاح "SPF" مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است و به شما می گوید که چقدر محافظت در برابر اشعه های UVB، که نوعی اشعه است که باعث آفتاب سوختگی می شود ، ارائه می دهد . شوکین می‌گوید: SPF 30 محافظت کافی را فراهم می‌کند و حدود 97 درصد از اشعه‌های UVB را مسدود می‌کند، در حالی که SPF‌های بالاتر تنها افزایش جزئی در محافظت ایجاد می‌کنند. استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب بدون در نظر گرفتن سطح SPF همچنان ضروری است.

باور غلط 5: کرم ضد آفتاب هرگز منقضی نمی شود

کرم ضدآفتاب درست مانند غذا یا آرایش منقضی می شود. به طور کلی ضد آفتاب حدود سه سال ماندگاری دارد.

باور غلط 6: برخی از ضدآفتاب ها ضدآب هستند

هیچ ضد آفتابی ضد آب نیست. آکادمی پوست آمریکا استفاده از ضدآفتاب مقاوم در برابر آب را توصیه می کند . مقاومت در برابر آب به این معنی است یک ضد آفتاب تا چه مدت روی پوست مرطوب موثر می ماند. پس از تعریق یا شنا کردن، همچنان باید ضدآفتاب را مجدداً بمالید.

افسانه 7: محافظت از خود در برابر نور خورشید 

کرم ضد آفتاب ضروری است، اما نباید تنها چیزی باشد که از شما در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند. دکتر کمپ می گوید: هیچ ضد آفتابی 100 درصد در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کند. استفاده از ضد آفتاب را با عینک آفتابی، کلاه لبه پهن، لباس UPF و دوری از نور خورشید در ساعات اوج روز (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) همراه کنید.

بررسی سالانه پوست نیز بخش مهمی از روتین محافظت از آفتاب است. بررسی های منظم پوست و مشاوره با متخصص پوست برای تشخیص سریع هرگونه تغییر یا ناهنجاری پوستی مهم است. دکتر شوکین می گوید: انجام این اقدامات پیشگیرانه می تواند به حفظ پوست سالم و کاهش خطر آسیب خورشید و سرطان پوست کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان