کنسرو ماهی بخورید یا ماهی؟/کدام فواید بیشتری دارد؟

خط سلامت: کنسرو تن ماهی غذای مورد علاقه بسیاری از افراد است. محققان در نتیجه مقایسه کنسرو تن ماهی با ماهی تازه به نتایج جالبی دست یافتند.

کنسرو ماهی بخورید یا ماهی؟/کدام فواید بیشتری دارد؟

کنسرو تن ماهی غذای محبوب برخی افراد است.

به گزارش خط سلامت کنسرو تن ماهی با ماهی تن تازه از لحاظ کیفیت و مزایای سلامتی تفاوت دارد.

کنسرو تن ماهی و ماهی تن تازه

کنسرو تن ماهی حاوی مقدار زیادی نمک و مواد نگه دارنده است. درحالی که ماهی تن تازه بیش از چند روز باقی نمی ماند و زود فاسد می شود.

ماهی تن یکی از بهترین منابع غذایی برای سلامتی و تندرستی است. متخصص تغذیه، لاک پو لنگ از بیمارستان اجتماعی سنگ‌کانگ، پس از مقایسه کنسرو تن ماهی با ماهی تن تازه، به نتایج جالبی دست یافت که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

فواید ماهی تن تازه

ماهی تن تازه علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین، ید، سلنیوم، روی، کلسیم، ویتامین‌های A و B12 است، نوعی ماهی چرب است که حاوی ویتامین D و چربی‌های امگا 3 است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. سایر فواید این ماهی عبارت است از:

رشد مغز، سیستم عصبی و بینایی کودک 

چربی های امگا 3 برای رشد مغز، سیستم عصبی و بینایی کودک ضروری هستند. ماهی‌های چرب نسبت به سایر ماهی ها، امگا 3 بیشتری دارند، اما هیچ ماهی چربی سالم تر از بقیه نیست. به عنوان مثال، اگرچه ماهی قزل آلا حاوی امگا 3 بالاتری (2.3-3.6 گرم در هر 120 گرم) نسبت به ماهی تن (0.4-1 گرم در هر 120 گرم) است، اما نکته کلیدی این است که انواع ماهی را مصرف کنید؛ زیرا انواع مختلف ماهی طیف متفاوتی از مواد مغذی را ارائه می دهند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

نشان داده شده است خوردن ماهی تن تازه خطر بروز مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کاهش زوال عقل در پیری

یک مطالعه نشان داده است افراد مسن‌تری که چهار بار یا بیشتر در هفته ماهی می‌خورند، در مقایسه با افراد مسن‌تری که به ندرت ماهی می‌خورند، امتیازات حافظه‌ای معادل 4 سال جوان‌تر دارند. ماهی با مقادیر بالای  امگا 3 زوال شناختی را در افراد مسن کاهش می دهد.

تفاوت ماهی تن تازه و کنسرو تن ماهی

ماهی تن تازه تنها حدود یک هفته پس از خروج از آب دوام می آورد در حالی که تن ماهی کنسرو شده در تمام طول سال در دسترس است. ماهی تن تازه و کنسرو شده هر دو حاوی امگا3 هستند. با این حال، کنسرو تن ماهی در روغن بسته بندی می شود، بنابراین دارای سدیم، چربی و کالری بیشتری است.

نکاتی برای خرید کنسرو تن ماهی 

کنسرو تن ماهی را با محتوای امگا 3 بالاتر (بر اساس هر وعده 100 گرمی) انتخاب کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان