راز موهای سالم و درخشان در یک حرکت ساده

خط سلامت: برس کشیدن موها، به سادگی یک روتین روزانه نیست. این عمل نه تنها به زیبایی موها کمک می‌کند، بلکه تاثیرات شگفت‌انگیزی بر سلامت پوست سر و حتی روحیه افراد دارد. از تقویت فولیکول‌های مو گرفته تا کاهش استرس، برس کشیدن موها فوایدی دارد که شاید کمتر به آن توجه شود.

راز موهای سالم و درخشان در یک حرکت ساده

برس کشیدن مو ها، تنها یک عمل بهداشتی نیست، بلکه ریشه در تاریخ و فرهنگ انسان دارد. از زمان‌های قدیم، انسان‌ها از ابزارهای مختلفی برای شانه کردن و آراستن موهای خود استفاده می‌کردند. برس کشیدن موها در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک آیین زیبایی و نمادی از مراقبت از خود محسوب می‌شد.

به گزارش خط سلامت نوع برسی که برای موهای خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت و زیبایی موهایتان داشته باشد. امروزه انواع مختلفی از برس مو در بازار موجود است که هر کدام برای نوع خاصی از مو مناسب هستند. از برس‌های چوبی گرفته تا برس‌های حرارتی، هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

برس کشیدن موها، فرایندی است که بر روی ساختار مو و پوست سر تاثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده‌اند که برس کشیدن منظم می‌تواند به توزیع یکنواخت چربی‌های طبیعی مو کمک کرده و از مو در برابر آسیب محافظت کند. همچنین، برس کشیدن می‌تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و رشد مو را تحریک کند.

برس کشیدن موها به نظر ساده می‌آید، اما روش صحیح انجام آن می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت موهای شما داشته باشد. بسیاری از افراد بدون توجه به نوع مو و پوست سر خود، از هر برسی برای شانه کردن موهایشان استفاده می‌کنند. 

اشتباهات هنگام برس کشیدن موها مرتکب می شویم

برس زدن موها آن هم چندین بار در روز، برای تحریک پوست سر، از بین بردن پوست مُرده و جدا کردن گره های مو ضروری است. برس زدن همچنین به انتقال روغن از پوست سر به بقیه موهای تان کمک می کند؛ البته این کار در کنار تمام مزایایی که دارد آن چنان هم بی‌ خطر نیست.

برس کشیدن افقی موها عادت اکثر زنان

مدل موی مد روز شما یا مراقبت های گران قیمتی که برای موهای تان انجام می دهید، ممکن است با یک برس کشی اشتباه نابود شود. هیچ وقت نباید موهای تان را به صورت افقی برس بزنید چراکه این صورت موها در برس گیر کرده و به هم می پیچد.

برس مو

از طرفی دیگر؛ گرفتن و کشیدن برس به صورت عمودی، به مو ها اجازه می ‌دهد تا بهتر از بین آن سر بخورد؛ البته این ترفند همیشه جواب نمی دهد و بیشتر برس‌ های گرد برای استفاده به ‌صورت افقی طراحی شده اند.

نکات مهم در برس کشیدن 

اشتباه برس کشیدن می تواند گره های بزرگ و کوچکی را ایجاد کند که باز کردن شان کار سختی است. باز کردن این گره ها باعث شکننده شدن موها و حتی کنده شدن شان خواهد شد. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، بهتر است موهای تان را درست برس بزنید.

هنگام برس زدن مو های خیس، از یک شانه یا برس با دندانه های فاصله دار استفاده کنید تا به مو های نازک آسیب نرسد.

برای مو های خشک هم بهتر است که آن ها را قسمت به قسمت و از ساقه شانه کنید.

استفاده از اسپری های نرم‌کننده هم مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان