کشف بزرگ دانشمندان برای درمان بیماری هانتینگتون

خط سلامت: تحقیقات جدید نشان داده است بیماری هانتینگتون، نه تنها سلول‌های عصبی مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه تأثیرات گسترده‌ای بر عروق خونی میکروسکوپی نیز دارد.

کشف بزرگ دانشمندان برای درمان بیماری هانتینگتون

کشف تاثیرات بیماری هانتینگتون بر عروق مغزی، پتانسیل جدیدی را برای پیش‌بینی و درمان این بیماری دشوار ایجاد می‌کند.

به گزارش خط سلامت دانشمندان دانشگاه لنکستر در انگلستان، با همکاری محققان دیگر، تغییرات در هماهنگی بین فعالیت عصبی و اکسیژن‌رسانی به مغز را در بیماران مبتلا به هانتینگتون بررسی کردند. آنها از روش‌های نوآورانه برای اندازه‌گیری فعالیت مغز و جریان خون استفاده کردند و دریافتند که این دو در بیماران مبتلا به هانتینگتون به طور قابل توجهی مختل شده است.

روند امیدوار کننده برای درمان هانتینگتون

بیماری هانتینگتون نه تنها بر سلول‌های عصبی مغز، بلکه بر عروق خونی میکروسکوپی نیز تأثیر می‌گذارد. این اختلالات در عملکرد عروق خونی در مراحل اولیه بیماری مشاهده می‌شود. این یافته‌ها می‌توانند منجر به پیش‌بینی و درمان‌های جدید برای بیماری هانتینگتون شوند.

پروفسور جولیان بجرکان، رهبر این مطالعه، می‌گوید: "این یافته‌ها هیجان‌انگیز هستند زیرا نشان می‌دهند که ممکن است راه‌های جدیدی برای درمان بیماری هانتینگتون با هدف قرار دادن سیستم عروقی مغز وجود داشته باشد."

در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری هانتینگتون وجود ندارد و این بیماری در نهایت کشنده است. این بیماری باعث می‌شود که سلول‌های عصبی در مغز به تدریج از بین بروند، که منجر به زوال عقل، از دست دادن حرکت و سایر مشکلات می‌شود.

محققان امیدوارند که تحقیقات آنها به توسعه درمان‌های جدید و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به هانتینگتون کمک کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان