فایده های چشمگیر روانی داشتن مرز در رابطه + با این نکات خیال خودتان و بقیه را راحت می کنید

خط سلامت : تعیین حد و مرز می تواند استرس را کاهش دهد و به شما احساس کنترل و آزادی بر نحوه زندگی و گذراندن زمان تان بدهد.

فایده های چشمگیر روانی داشتن مرز در رابطه + با این نکات خیال خودتان و بقیه را راحت می کنید

آیا در اعماق وجودتان احساس می کنید که قبول دارید کارهای زیادی انجام دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه نه بگویید؟ به گزارش خط سلامت شاید نمی خواهید مردم فکر کنند بی ادب یا نامهربان هستید. نمی خواهید آنها شما را به عنوان نیازمند، مطالبه گر، یا از بالا ببینند. نمی خواهید دیگران را ناامید کنید.

مزایای تعیین مرزها

تعیین مرز برای شما و اطرافیان تان خوب است. وقتی مرزهای تان را روشن کنید، مردم محدودیت‌های شما را درک می‌کنند و می‌دانند که شما چه چیزی می خواهید و با چه چیزی مشکل ندارید و رفتارشان را اصلاح می‌کنند. افرادی که به مرزهای شما احترام نمی گذارند، افرادی هستند که در زندگی خود آنها را حذف کنید.

مرزهای سالم نیز می تواند به شما کمک کند:

عزت نفس بیشتری ایجاد کنید

در مورد اینکه چه کسی هستید، چه می خواهید، و ارزش ها و سیستم های اعتقادی خود را روشن کنید

تمرکز را روی خود و سلامتی تان بیاورید

سلامت روانی و عاطفی خود را افزایش دهید

از فرسودگی شغلی خودداری کنید

استقلال را توسعه دهید

احساس هویت بیشتری به دست آورید

نکاتی برای استفاده از مرزها برای بهبود رفاه

بهترین راه برای شروع تعیین حد و مرز، ارائه بازخورد مستقیم، باز و صادقانه در مورد محدودیت های خود است. این نکات را امتحان کنید:

افکار خود را در میان بگذارید.

وقتی افکار و احساسات خود را با دیگران در میان می گذارید صادق باشید اما محترمانه رفتار کنید. اشکالی ندارد که قبل و بعد از مکالمه کمی وقت بگذارید و خودتان را جمع کنید. اما اجازه ندهید که این بهانه ای برای اجتناب از گفتن احساس خود به آنها باشد.

هرگز احساسات دیگران را حدس نزنید.

فرضیات می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم های زیادی در یک رابطه شود. ممکن است احساس کنید کسی را آنقدر خوب می شناسید که می توانید حدس بزنید که او به چه چیزی فکر می کند، اما همیشه بهتر است به جای تصور کردن، بپرسید.

آنچه را که می گویید دنبال کنید.

تعیین حد و مرزها اما رعایت نکردن آن باعث می شود طرف مقابل فکر کند که بهانه ای برای ادامه دادن به فراتر رفتن از مرزهای شما دارد. بدون فکر کردن دقیق به مرزهای خود هیچ استثنایی قائل نشوید. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که در مورد چیزهایی که برای شما قابل قبول نیست مصالحه می کنید.

مسوولیت اعمال خود را بپذیرید.

به جای سرزنش یا شکایت از موقعیت یا احساسی که دارید، یک قدم به عقب بردارید و به انتخاب هایی که در یک رابطه انجام داده اید فکر کنید.

بدانید چه زمانی زمان حرکت فرا رسیده است.

می‌توانید نحوه رفتاری که می‌خواهید در یک رابطه با شما رفتار شود را به اشتراک بگذارید، اما شما مسئول احساسات یا ارتباطات شریک تان نیستید. هر کس حق دارد با او با احترام و انصاف رفتار شود. اگر کسی نمی تواند به مرزهای شما احترام بگذارد، ممکن است زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده باشد.

محدودیت مرزها و سلامت روانی شما

قرار دادن خود در اولویت می تواند یک چالش باشد، اما اکنون زمان انجام این کار است. یادگیری تعیین حد و مرز می تواند یک مهارت ارزشمند باشد که به شما کمک می کند تا روابط خود را در آینده بهبود بخشید و غنی کنید.

مرزها به ما کمک می کنند از خود و روابط خود آگاه باشیم. آنها برای مراقبت از خود و در اولویت قرار دادن خود مهم هستند. اگر احساس می‌کنید ناراضی، رنجیده، ناامن در روابط هستید، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرید یا احساس هویت خود را از دست می‌دهید، به این فکر کنید آیا مرزهای ناسالمی دارید یا خیر و به تعیین مرزهای سالم فکر کنید.

همچنین درک این نکته مهم است که اگرچه مرزها می توانند ابزار قدرتمندی برای مدیریت و تغییر احساسات شما باشند، اما جایگزینی برای درمان سلامت روان نیستند. اگر احساسات ناراحت کننده با زندگی روزمره شما تداخل می کند، با یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز صحبت کنید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان