6 نشانه که جدیدا در افسرده ها کشف شده است

خط سلامت: افسردگی و گیر کردن در خاطرات گذشته، توانایی فرد برای زندگی در لحظه حال را مختل می کند و کیفیت عملکرد را در ابعاد مختلف زندگی کاهش می دهد.

6 نشانه که جدیدا در افسرده ها کشف شده است

افسردگی با مجموعه ای از علایم همراه است. امروزه این واقعیت که افسردگی منجر به احساس غم و اندوه می شود، بر کسی پوشیده نیست، با این حال همه نشانه های افسردگی تا این حد بارز نیستند.

به گزارش خط سلامت افراد افسرده معمولا در خاطرات گذشته گیر می کنند و نمی توانند در لحظه حال زندگی کنند. از آنجا که محتوای تفکر این افراد آغشته به انواع خطاهای شناختی است، معمولا گذشته را بسیار بهتر از آنچه بوده است بازگو می کنند؛ نتیجه نهایی چنین سیکل معیوبی، حسرت خوردن و اندوه بیشتر است. 

افسردگی و علایم ناگفته آن

افسردگی با  مجموعه ای از نشانه ها همراه است. برخی از علایم افسردگی که احتمالا در رابطه با آن ها کمتر شنیده اید، عبارت است از:

دائماً وقایع گذشته را مرور می کنید

تکرار وقایع گذشته در ذهن کاملاً طبیعی است. در حقیقت این کار یک راه برای یادگیری و رشد است. اما زمانی که خاطرات گذشته شروع به تسخیر ذهن می کنند، نشانه آن است که فرد در گذشته گیر کرده است. افراد افسرده معمولا در خاطرات گذشته گیر می کنند و  از آنجا که محتوای تفکر این افراد آغشته به انواع خطاهای شناختی است، معمولا گذشته را بسیار بهتر از آنچه بوده است بازگو می کنند؛ نتیجه نهایی چنین سیکل معیوبی، حسرت خوردن و اندوه بیشتر است. 

کینه توزی

افسردگی باعث می شود فرد اتفاقات و رویدادهای منفی را بیشتر به یاد بیاورد. در ساختار روانی یک فرد افسرده کوچکترین تجربه ها ( که سایر افراد فراموش می کنند)، بار هیجانی زیادی دارد. همین ویژگی ها زودرنجی و کینه توزی این فراد را توجیه می کند.

استرس و اضطراب مزمن 

استرس و اضطراب اغلب با پاسخ "جنگ یا گریز" بدن مرتبط است.

با این حال، هنگامی که این احساسات در طول زمان باقی می‌مانند، به یک مسئله مزمن تبدیل می شوند و فرد را در معرض افسردگی قرار می دهند.

اجتناب از تجربیات جدید 

زندگی مملو از تجربیات جدید است، چه تلاش برای یک سرگرمی جدید، چه سفر به مکان دیگری یا ملاقات با افراد جدید. با این حال افراد افسرده معمولا از تغییر بیزارند و انرژی روانی کافی برای کسب تجارب جدید را ندارند. 

عدم رشد شخصی 

رشد اغلب از تجربیات و چالش های جدید ناشی می شود. این مستلزم آن است که فرد با ترس های خود روبرو شود. اما افراد افسرده معمولا به گذشته دلبسته هستند و از رویارویی با تجارب جدید اجتناب می کنند. 

بی اشتیاق بودن در مورد آینده 

آینده معمولا منبع هیجان و انتظار است، درست مانند یک بوم خالی، پر از پتانسیل و امکانات.

با این حال برای افراد افسرده اوضاع متفاوت است. فکر آینده این افراد را مملو از ترس یا بی‌تفاوتی می‌کند. این افراد که در گذشته گیر کرده اند، آینده را تیره و تار تصور می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان