این 7 عادت را بپذیرید، از 95 درصد مردم جلو می افتید

خط سلامت: عادت های روزانه زندگی مهم ترین نقش را در بهره وری و حرکت به سوی رشد و موفقیت دارد یادگیری عادت هایی که افراد را به سمت موفقیت می برد را در اولویت قرار دهید.

این 7 عادت را بپذیرید، از 95 درصد مردم جلو می افتید

عادت های روزانه نباید صرفا انجام وظایف تکراری و گرفتار شدن دائمی در مشغله های روزمره باشد. از سوی دیگر، مولد بودن به معنای انجام کارها به طور موثر است و شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد.

به گزارش خط سلامت افزایش بهره وری از عادات روزانه منجر به افزایش انرژی و مدیریت زمان می شود.

عادت های روزانه برای افزایش بهره وری

عادت های روزانه باید همسو با اهداف شخصی و حرفه ای باشد. در تلاش برای بهره وری، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که مولد بودن به این معنا نیست که تا آخر عمر کار کنید. این مسئله در مورد کار کردن هوشمندانه است، نه سخت تر.

هر یک از این عادات روزانه جزء یک رویکرد متعادل به سمت افزایش بهره‌وری است. برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از زمان و انرژی خود عادات روزانه زیر را در برنامه های خود بگنجانید:

اولویت بندی وظایف

افراد مولد قدرت اولویت بندی را درک می کنند. هر روز، افراد با انبوهی از وظایف روبرو می شوند که برای جلب توجه رقابت می کنند. تصمیم گیری در مورد اینکه انرژی خود را در کجا اختصاص دهید می تواند طاقت فرسا باشد.

اصل پارتو که به نام اقتصاددان ویلفردو پارتو نامگذاری شده است، نشان می دهد که 80 درصد نتایج حاصل از 20 درصد تلاش ها است. از نظر بهره وری، این بدان معنی است که تعداد کمی از وظایف با اولویت بالا اغلب مهم ترین نتایج را به همراه دارند.

وقتی با فهرست طولانی از وظایف روبرو می‌شوید، افراد مولد فقط با سر شیرجه نمی‌روند. آن ها به طور استراتژیک 20٪ از وظایفی را که 80٪ از نتایج مورد نظر آن ها را ایجاد می کنند، شناسایی می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را افزایش دهید، با شناسایی و اولویت‌بندی این وظایف پرتأثیر شروع کنید.

به طور منظم استراحت کنید

یکی از بهترین راه ها برای انجام کارهای بیشتر، توقف منظم کار است. تحقیقات نشان داده است که مغز در چرخه هایی با اوج و پایین ترین انرژی کار می کند. چرخه ای که در طول یک روز 24 ساعته تکرار می شود، بر سطح هوشیاری و خواب آلودگی حاکم است. در طول هر چرخه، یک دوره اوج وجود دارد که در آن افراد بسیار هوشیار و پرانرژی هستند و پس از آن یک دوره استراحت وجود دارد.  به همین دلیل است که تکنیک‌هایی مانند تکنیک پومودورو (25 دقیقه و سپس یک استراحت 5 دقیقه‌ای) برای بسیاری از افراد بسیار مؤثر بوده است.

با هماهنگ کردن برنامه کاری خود با ریتم انرژی طبیعی خود و استراحت های منظم برای استراحت و شارژ مجدد، می توانید بهره وری خود را به حداکثر برسانید و در عین حال خستگی و فرسودگی را کاهش دهید.

حذف عوامل حواس پرتی

در دنیای امروز، حواس پرتی همه جا وجود دارد. از اعلان های رسانه های اجتماعی گرفته تا هشدارهای ایمیل و محیط های پر سر و صدا. افراد سازنده اهمیت حفظ تمرکز و حذف این عوامل حواس پرتی را درک می کنند.

حواس پرتی به طور قابل توجهی جریان کار شما را مختل می کند. در واقع، به طور متوسط ​​23 دقیقه طول می کشد تا پس از حواس پرتی دوباره تمرکز کنید.

ایجاد یک محیط بدون حواس پرتی به حفظ تمرکز شما بر روی کار در دست انجام کمک می کند. این کار می‌تواند به معنای خاموش کردن اعلان‌ها در دستگاه‌هایتان، یافتن یک مکان آرام برای کار، یا تعیین حد و مرز با همکاران یا اعضای خانواده باشد.

تمرین ذهن آگاهی

در شلوغی زندگی روزمره، گرفتار شدن در چرخه استرس و تفکر بیش از حد آسان است. این مسئله منجر به فرسودگی شغلی و کاهش بهره وری می شود. یکی از راه‌های موثر برای مبارزه با این مسئله ، تمرین ذهن آگاهی است.

ذهن آگاهی عبارت است از حضور کامل در لحظه، توجه به حواس، افکار و احساسات خود بدون قضاوت. ذهن آگاهی به پاکسازی ذهن، کاهش استرس و بهبود تمرکز کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد ذهن آگاهی با بهبود توانایی های شناختی و کاهش سرگردانی ذهن، بهره وری را افزایش می دهد.

 پذیرش نقص

کمال گرایی قاتل بهره وری می باشد. پذیرش در آغوش گرفتن نقص به افراد این امکان را می دهد  که بدون کاهش کیفیت، کارها را با کارایی بیشتری انجام دهند و از استرس کمال گرایی رها شوند. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان