خسارت های جبران ناپذیر کمبود خواب بر احساسات

خط سلامت: خواب بر سلامت ذهنی و جسمی افراد تاثیر مستقیم دارد. کمبود خواب تاثیرات جبران ناپذیری برای بدن دارد. کمبود خواب باعث می شود افراد انرژی روزانه بالایی نداشته باشند.

خسارت های جبران ناپذیر کمبود خواب بر احساسات

خواب بر عملکرد های شناختی تاثیر می گذارد. کمبود خواب عملکرد احساسات را طبق مطالعات جدید مختل می کند.

به گزارش خط سلامت کمبود خواب احساسات مثبت را کاهش می دهد.

خواب و تاثیر آن بر احساسات

خواب در خلق و خوی افراد موثر است. با تجزیه و تحلیل داده های 154 مطالعه با 5715 شرکت کننده، تیم تحقیقاتی دریافت کمبود خواب منجر به کاهش احساسات مثبت و افزایش علائم اضطراب می شود.

این مطالعه بر اشکال مختلف اختلال خواب متمرکز بود، نشان داد حتی دوره های کوتاه از دست دادن خواب به طور قابل توجهی بر خلق و خو و پاسخ های عاطفی تأثیر می گذارد. این بررسی گسترده بر اهمیت حیاتی خواب برای سلامت روانی، به ویژه در جوامع محروم از خواب تأکید می کند.

مضرات کم خوابی

بر اساس مطالعه ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا که بیش از 50 سال تحقیق در مورد محرومیت از خواب و خلق و خو انجام داده است نشان می دهد کمبود خواب عملکرد عاطفی را تضعیف می کند، خلق و خوی مثبت را کاهش می دهد و افراد را در معرض خطر بیشتری برای علائم اضطراب قرار دهد.

به طور کلی، محققان دریافتند هر نوع از دست دادن خواب منجر به احساسات مثبت کمتری مانند شادی و رضایت در میان شرکت کنندگان و همچنین افزایش علائم اضطراب مانند ضربان قلب سریع و افزایش نگرانی می شود.

این مطالعه جامع‌ترین ترکیب تحقیقات تجربی خواب و احساسات را تا به امروز نشان می‌دهد و شواهد قوی نشان می‌دهد دوره‌های طولانی بیداری، کوتاه شدن مدت خواب و بیداری‌های شبانه بر عملکرد عاطفی انسان تأثیر منفی می‌گذارد.

تحقیقات نشان داده است بیش از 30 درصد از بزرگسالان و تا 90 درصد از نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند. پیامدهای این تحقیق برای سلامت فردی و عمومی در یک جامعه عمدتاً محروم از خواب قابل توجه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان