7 تکنیک که فوری استرس را پایین می آورد

خط سلامت: استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. نحوه کنار آمدن با آن هم بر وضعیت جسمی و هم بر وضعیت عاطفی تأثیر می گذارد. برای تسکین استرس روش های مختلفی وجود دارد.

7 تکنیک که فوری استرس را پایین می آورد

استرس ریسک ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد. یادگیری مهارت هایی برای کاهش استرس خصوصا در زمان های حساس مهم است.

به گزارش خط سلامت استراتژی های فوری برای کاهش استرس وجود دارد.

استرس و استراتژی های کاهش تنش

استرس در برخی مواقع به سرعت سراغ انسان می آید و شرایط جسمی و روحی را یکباره تغییر می دهد. استراتژی آرام‌بخش زیر برای تسکین استرس کمک کننده هستند:

به آرامی و عمیق نفس بکشید

 قبل از واکنش به رویداد استرس زا بعدی، سه نفس عمیق بکشید و خود را رها کنید. اگر چند دقیقه وقت دارید، یک تکنیک آرامش بخش مانند مدیتیشن یا تصویرسازی را امتحان کنید .

آهسته صحبت کنید

هر زمان که تحت فشار شدید قرار گرفتید، آهسته تر از حد معمول صحبت کنید. متوجه خواهید شد که واضح تر فکر می کنید و به موقعیت های استرس زا واکنش منطقی تری نشان می دهید. افراد استرسی تمایل دارند سریع و نفس گیر صحبت کنند. با کاهش سرعت گفتار خود، کمتر مضطرب به نظر می رسید و کنترل بیشتری بر هر موقعیتی دارید.

مدیریت زمان

یک استراتژی مدیریت زمان موثر را شروع کنید. یک چیز ساده را که به تعویق انداخته اید (مثلاً تماس تلفنی، گرفتن وقت پزشک) انتخاب کنید و فوراً آن را انجام دهید.

بیرون رفتن از منزل

برای یک استراحت کوتاه به بیرون از منزل بروید . پدربزرگ و مادربزرگ ها در مورد قدرت شفابخش هوای تازه حق داشتند. حتی پنج دقیقه در بالکن یا تراس روحیه را تغییر می دهد و آرامش ایجاد می کند.

نوشیدن آب

مقدار زیادی آب بنوشید و تنقلات کوچک و مقوی بخورید. گرسنگی و کم‌آبی بدن ، حتی قبل از اینکه متوجه آن‌ها شوید، می‌توانند پرخاشگری را تحریک کرده و احساس اضطراب و استرس را تشدید کنند.

بررسی وضعیت بدنی

یک بررسی سریع وضعیت بدن انجام دهید. سر و شانه های خود را صاف نگه دارید و از خم شدن یا افتادن خودداری کنید. وضعیت بدنی بد منجر به تنش عضلانی، درد و افزایش استرس می شود.

برنامه ریزی 

برای پایان روز پراسترس خود، چیزی مفید برنامه ریزی کنید، حتی اگر فقط یک حمام آرامش بخش یا نیم ساعت وقت برای مطالعه یک کتاب خوب داشته باشید. کار، خانه داری یا نگرانی های خانوادگی را برای مدت کوتاهی قبل از خواب کنار بگذارید و به خودتان اجازه دهید که کاملاً آرام شوید.

به یاد داشته باشید برای شارژ و انرژی بخشیدن به خود به زمان نیاز دارید تا برای رویارویی با یک روز پر استرس دیگر بسیار بهتر آماده خواهید شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان