یک راه ساده برای کم کردن استرس ! / این یافته تعجب تان را بر می انگیزد

خط سلامت: استرس احتمال ابتلا به بیماری های جسمانی مانند: زخم معده و فشار خون را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است چیدن گل، از طریق کاهش استرس، منجر به تنظیم ضربان قلب و فشار خون می شود.

یک راه ساده برای کم کردن استرس ! / این یافته تعجب تان را بر می انگیزد

استرس منجر به ترشح کورتیزول می شود. کورتیزول هورمونی است که بدن را برای مقابله با استرس آماده می کند. به گزارش خط سلامت ترشح بیش از حد کورتیزول منجر به افزایش فشار خون و مشکلات سلامتی می شود. 

استرس را متوقف کنید

استرس سلامت روان و جسم را کاهش می دهد. مشخص شده است انجام برخی کارها مانند باغبانی و گل آرایی منجر به کاهش استرس می شود.

در یک مطالعه، 53 درصد از شرکت کنندگان گفتند که گل آرایی به طور خاص باعث ایجاد احساس آرامش یا آسودگی در آنها می شود، در حالی که 90 درصد از شرکت کنندگان گفتند صرفاً انجام یک کار خلاقانه استرس آنها را کاهش می دهد.

گل و خلاقیت

بنابراین، دفعه بعد که یک دسته گل زیبا دریافت کردید، سعی کنید کمی وقت بگذارید و شکوفه ها را با هم ترکیب کنید و بچینید و ببینید آیا وارد یک "جریان" خلاقانه و آرامش بخش می شوید.

این می‌تواند فوق‌العاده اثر درمانی داشته باشد، ذهن را از نگرانی‌های روزمره دور کند و  تنفس را تنظیم کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان