این پاداش همه را گوش به فرمان می کند

<strong><br /> </strong>شستن دست‌ها یکی از سخت‌ترین عادت‌هایی است که افراد  خود را مجبور به پذیرش آن می‌کنند، اما دادن پاداش های کوچک می‌تواند نتایج بلند مدتی داشته باشد که منجر به بهبود سلامت جسمانی و رفتاری می‌شود.

این پاداش همه را گوش به فرمان می کند

به گزارش خبرنگار خط سلامت پاداش های کوچک ممکن است به افراد در ایجاد عادات سالم در شستن دست کمک کند.یک آزمایش چگونگی تبدیل عمدی رفتارها به روال‌های ریشه‌دار را روشن می‌کند.

اتخاذ عادت های خوب سخت است اما کمی پاداش های کوچک می تواند اثرات مثبت داشته باشد.

این یافته‌های آزمایشی، در هند که از جوایز برای جذب روستاییان به شستشوی معمولی دست‌ها استفاده می‌کرد، نتایج مثبتی را به دنبال داشت در حالی که پیوند دادن پاداش به رفتارهای دلخواه از دیرباز جزء اصلی شکل گیری عادت بوده است.

در این مورد بخصوص پاداش کار کرد. رشمان حسام، اقتصاددان توسعه ای از مدرسه بازرگانی هاروارد، می گوید: اگر به بچه ها پاداش بدهید، نرخ شستن دست ها افزایش می یابد.

حسام و همکارانش گزارش می‌دهند شستن دست‌ها سلامت را بهبود می‌بخشد: کودکان در خانواده‌هایی که دستگاه‌های صابون‌پاشی با طراحی دقیق طراحی شده بودند، نسبت به کودکان خانواده‌هایی که این ابزارها را نداشتند ، کمتر بیمار می شوند.

به طور قابل توجهی، عادات خوب حتی پس از توقف پاداش باقی می ماند. جن لابرک، روانشناس اجتماعی در دانشگاه ایالتی اوکلاهاما می‌گوید: «این واقعیت که آنها ادامه پیدا کرد نشان می‌دهد که در شرکت‌کنندگان عادت‌هایی شکل گرفته است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان