دو فایده روانی خوردن منظم میوه

خط سلامت: خوردن میوه به طور منظم می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. در مقابل مصرف بیشتر تنقلات خوش طعم مانند چیپس، پفک و… با افزایش اضطراب همراه است.

دو فایده روانی خوردن منظم میوه

به گزارش خط سلامت خوردن غذای سالم اغلب برای ارتقای سلامت روان و رفاه مورد تشویق واقع می شود . و به خدمات بهداشت عمومی و بهبود سلامت جسمی و روانی فرد کمک می کند.

مطالعه، روی 428 بزرگسال نشان داد هرچه افراد بیشتر میوه بخورند، نمره افسردگی آنها کمتر و روان آن ها آرام تر است.

مصرف منظم غذاهای خوش طعم مانند چیپس، پفک و… با کمبودهای ذهنی بیشتر و اضطراب بیشتر مرتبط است. خطاهای ذهنی شامل فراموش کردن کارهای برنامه ریزی شده و مشکل در به خاطر سپردن اسامی خواهد بود.

رابطه سلامتی و خوردن میوه

متخصصان علوم اعصاب و روانشناس های بالینی می‌گویند: بین سلامت روانی و تندرستی و مصرف میوه رابطه مستقیمی وجود دارد.

آنها می‌گویند: اندازه مصرف میوه مهم نیست، بلکه مصرف منظم میوه است که واقعاً می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. مصرف تنقلات خوش طعم اغلب می‌تواند منجر به فراموشی و احساس اضطراب و افسردگی شود.

وقتی صحبت از نحوه عملکرد بدن می شود، می توان خاطرنشان کرد مردم گاهی فراموش می کنند که آنها نیز مانند اتومبیل ها به سوخت متکی هستند. بدن ما وسیله‌ای است که به ما کمک می‌کند بلند شویم بنابراین مهم است که وسیله نقلیه خود را با بهترین سوخت پر کنیم، زیرا تغذیه بر سلامت روان ما تأثیر می‌گذارد و آنچه می‌خوریم، احساس ما را تعیین می‌کند.

غذاهای غنی از مواد مغذی عملکرد ما را تامین می کند. با این حال، وقتی غذاهای فرآوری شده می خوریم، گرسنگی را برطرف می کنیم اما ویتامین و مواد مغذی را دریافت نکرده ایم. این باعث می شود احساس خستگی، تنبلی، اضطراب و افسردگی داشته باشیم.

خوردن مداوم میوه به جای یک میان وعده خوش طعم تاثیر مثبتی بر عملکرد روانی دارد. تأثیر محیط بیرونی تعیین می‌کند در محیط درونی ما چه اتفاقی می‌افتد بنابراین، اگر می‌خواهیم وضعیت روانی سالم‌ تری داشته باشیم، باید مراقب آنچه می خوریم باشیم.

مرکز لذت و پاداش مغز نمک، شکر و چربی را دوست دارد، بنابراین مانند یک کودک نوپا تکانشی است که فقط لذت و لذت بیشتر و بیشتر می خواهد.

قشر پیش پیشانی مانند والدینی است که باید به کودک نوپایی که عصبانی می شود نه بگوید. ما به عنوان والدین گاهی اوقات مجبوریم تصمیمات متفکرانه بگیریم زیرا عواقب آن را می دانیم.

تغییر با گام های کوچک

یکی از راه‌هایی که می‌توانید انتخاب‌های غذایی خود را تغییر دهید، ایجاد خودآگاهی و انتخاب درست است.

سعی نکنید همه چیز را یک شبه تغییر دهید، زیرا تغییر رفتار با گام های کوچک و معقول موفق تر است. مانند شروع روز با انواع توت ها برای تکمیل صبحانه مورد علاقه، می تواند مفید باشد. مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها توصیه می شود. مصرف غذای سالم با سلامت روانی مرتبط است. اگر عادات غذایی فعلی خود را بهبود بخشید، تغییراتی را برای تقویت سلامت جسمی و روانی ایجاد می کنید. تامین سوخت بدن فقط به سلامت جسمانی مربوط نمی شود، مغز نیز به انرژی نیاز دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان