روانشناسی رنگ/ رنگ قدرت و ترس

رنگ سیاه بیانگر یک احساس واقعی است. رنگ سیاه رنگ اصلی ،ثانویه و یا سوم نیست. بهتر بگوییم رنگ سیاه تمام نور را در طیف رنگ جذب می کند. طبق روانشناسی رنگ ،احساسات مربوط به رنگ به اولویت شخصی و تجربیات گذشته با آن رنگ خاص بستگی دارد.

روانشناسی رنگ/ رنگ قدرت و ترس

اثر روان شناختی رنگ سیاه

به گزارش نازنین صدر از خط سلامت واکنش های فردی به رنگ سیاه می تواند بسیار متفاوت باشد. به گفته یک دانشمند آلمانی رنگ سیاه بیانگر یک احساس واقعی است .احساس نسبت رنگ سیاه با همه احساس ها متفاوت است .

ارتباطات مثبت برخی از افراد با رنگ سیاه ارتباطات مثبتی برقرار می کنند از جمله جذابیت و ظرافت را در رنگ سیاه می بینند این دیدگاه رنگ سیاه را از پیچیدگی خارج می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام حضور در یک رویداد فانتزی لباس رنگ سیاه را انتخاب می کنند. همچنین به همین دلیل برند های سطح بالا از رنگ سیاه در آرم خود استفاده می کنند. مدت ها است رنگ سیاه با قدرت و تداعی آن همراه است.

ارتباط با منفی ها

بسیاری از رنگ سیاه برای نمادین کردن چیزهای منفی استفاده می کنند. در طول تاریخ رنگ سیاه به مرگ و هر چیز بد تشبیه شده است . رنگ سیاه احساس عصبانیت ،پرخاشگری ،ترس و اندوه را برمی انگیزد.

ارتباط بین رنگ سیاه و منفی در زبان ما دیده می شود. فقط این عبارات معمولاً را در نظر بگیرید: دوشنبه سیاه. طاعون سیاه. جادوی سیاه. توپ سیاه ،سیاه چاله. سیاه دل ،روحیه سیاه ،سیاه نمایی ،بازار سیاه و …. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان