بدون هزینه همه را عاشق خود کنید !

خط سلامت:برای داشتن حال خوب می توان از تمام شیوه های در دسترس استفاده کرد گاهی برخی از این شیوه ها بیشتر از دازوها و انتخاب های پر هزینه کمک کننده هستند. یکی از این شیوه ها رقص و حرکت درمانی است.

بدون هزینه همه را عاشق خود کنید !

به گزارش خط سلامت در رقص و حرکت درمانی حرکت برای کمک به افراد برای بهبود سلامت کلی خود از طریق یکپارچگی ذهنی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی استفاده می کند.

حرکت زبان اول ما است که از رحم شروع می شود و در طول زندگی فرد ادامه می یابد. این تئوری بیان می کند ذهن، بدن و روح به هم مرتبط هستند و افراد می توانند از حرکت برای کمک به پردازش و درک احساسات خود استفاده کنند.

فواید رقص و حرکت درمانی

رقص و حرکت درمانی مزایای مختلفی برای سلامت جسمی و روانی ارائه می دهد و می تواند همراه با سایر درمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

بسته به نیازهای سلامت روانی و توانایی های جسمی فرد، رقص و حرکت درمانی می تواند به افزایش قدرت، بهبود انعطاف پذیری، تقویت هماهنگی و کاهش تنش عضلانی کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که رقص و حرکت درمانی از سلامت روانی و کیفیت کلی زندگی حمایت می کند:

بهبود عزت نفس

بهبود مهارت های بین فردی

ترویج خودآگاهی

ترویج آرامش

آموزش مهارت های مقابله ای

آموزش همدلی

چه کسی باید رقص و حرکت درمانی کند؟

رقص و حرکت درمانی یک نوع درمان است که در همه جا از آن استفاده می شود. می توان آن را به صورت گروهی، زوجی یا حتی به تنهایی انجام داد. حتی می توان رقص و حرکت درمانی را در حالت نشسته یا دراز کشیده تمرین کرد.

نشان داده شده است که رقص و حرکت درمانی به طور موثر انواع علائم و شرایط سلامت روان را درمان می کند، از جمله:

اضطراب

افسردگی

اختلال در غذا خوردن

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

در حالی که رقص و حرکت درمانی مزایای واضحی برای برخی از شرایط سلامت روان نشان داده است، قبل از اینکه تصمیم بگیرید آیا رقص و حرکت درمانی برای شما مناسب است یا خیر، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

رقص و حرکت درمانی بیشتر از سایر اشکال درمانی فیزیکی است، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای افرادی با سطح انرژی پایین، حرکت محدود، آسیب‌ها یا سایر محدودیت‌های فیزیکی نباشد. همچنین رقص و حرکت درمانی می تواند برای افرادی که تروما را تجربه کرده اند و هنوز آماده کشف اشکال درمانی مبتنی بر بدن نیستند چالش برانگیز باشد.

آیا رقص و حرکت درمانی با رقص معمولی متفاوت است؟

رقص دنباله ای از حرکت است که اغلب با موسیقی همراه است. برای برخی افراد، رقص یک هنر نمایشی است که برای نمایش زیبایی شناسی و مهارت طراحی شده است. برای دیگران، این صرفاً راهی برای ابراز وجود است یک ورزشکار پس از به ثمر رساندن یک گل یا یک "رقص شاد" دارد.

رقص و حرکت درمانی عواطف و بیان را در اولویت قرار می دهد، اما مهم است که به یاد داشته باشید هنوز هم نوعی روان درمانی است. با استفاده از رقص و حرکت درمانی ، یک درمانگر از عناصر رقص - آگاهی بدن، ریتم، زمان، مکان، ژست، حالت و پویایی حرکت - به عنوان چارچوبی برای کاوش و تغییر استفاده می کند. علاوه بر رقص، رقص و حرکت درمانی می تواند شامل تمرینات تنفسی، مدیتیشن و کشش نیز باشد. حرکت واقعی به هر فرد بستگی دارد و این وظیفه درمانگر است که جلسه درمانی را مشاهده و تسهیل کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان