این استرس یک عمر با شما است / والدین بخوانند

خط سلامت: استرس در اوایل زندگی می تواند بلوغ مدارهای پاداش مغز را مختل کند و باعث ایجاد اختلالات شود.

این استرس یک عمر با شما است / والدین بخوانند

به گزارش خط سلامت محققان یک مسیر جدید حساس به استرس را در سیستم پاداش مغز شناسایی کرده‌اند که هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین را در پاسخ به استرس آزاد می‌کند. تجربیات نامطلوب باعث می شود این مسیر بیش از حد فعال شود.

استرس در اوایل زندگی و مغز

ارتباط مغزی جدیدی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف شد، می‌تواند توضیح دهد چگونه استرس و ناملایمات اوایل زندگی باعث اختلال درعملکرد مدار پاداش مغز می‌شوند و یک هدف درمانی جدید برای درمان بیماری‌های روانی ارائه می‌دهند. تصور می‌شود اختلال درعملکرد این مدار زمینه‌ساز چند اختلال عمده مانند افسردگی، سوء مصرف مواد و ریسک‌پذیری بیش از حد است.

استرس اوایل زندگی

دکتر بارام گفت: می دانیم که استرس در اوایل زندگی بر مغز تأثیر می گذارد، اما تاکنون نمی دانستیم چگونه. تیم ما بر شناسایی مسیرهای مغزی حساس به استرس متمرکز شد. ما مسیر جدیدی را در مدار پاداش کشف کردیم که مولکولی به نام هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپین را تولید می کند که پاسخ ما به استرس را کنترل می کند. ما دریافتیم تجربیات نامطلوب باعث می شود این مسیر مغزی بیش از حد فعال شود.

او گفت: این تغییرات در مسیر رفتارهای پاداش را مختل می کند، لذت و انگیزه برای سرگرمی، غذا و نشانه های جنسی را کاهش می دهد. در انسان، چنین تغییرات رفتاری، به نام "آنهدونیا"، با اختلالات عاطفی مرتبط است. مهمتر از همه ما کشف کردیم وقتی این مسیر را با استفاده از فناوری مدرن ساکت کنیم، رفتارهای پاداش طبیعی مغز را بازیابی می کنیم.

استرس اوایل زندگی و اختلالات عاطفی

ما معتقدیم یافته‌های ما بینش‌های مهمی را در مورد تأثیر ناملایمات اولیه زندگی بر رشد مغز و به‌ویژه کنترل رفتارهای پاداشی که زمینه‌ساز بسیاری از اختلالات عاطفی هستند، ارائه می‌کند.

کشف ما از عملکرد مدار ناشناخته قبلی مسیر مغزی قاعده‌ای جانبی آمیگدال-هسته اکومبنس، درک ما از این مکانیسم پیچیده را عمیق‌تر می‌کند و یک هدف درمانی مهم جدید را شناسایی می‌کند. مطالعات آینده برای افزایش درک ما از اثرات متفاوت و خاص جنسیت ناملایمات اولیه زندگی بر رفتار مورد نیاز است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان