3 اشتباه رایج قبل از ازدواج

خط سلامت: مشاوره پیش از ازدواج، یکی از ارکان اصلی مشاوره است که به زوجین کمک می کند، دقیق تر و عاقلانه تر در رابطه با ازدواج تصمیم گیری کنند.

3 اشتباه رایج قبل از ازدواج

به گزارش خط سلامت در حالی که بیشتر زوج‌ها برای مشاوره پیش از ازدواج هیجان‌زده هستند، برخی زوج‌ها برای شرکت در این جلسات مشاوره، اضطراب دارند و همین امر ممکن است باعث شود از شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، اجتناب کنند یا در برابر روند طبیعی جلسات مقاومت داشته باشند.

اشتباهات زوجین حین مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج به هر یک از زوجین این امکان را می دهد که دیگری را بهتر بشناسند، به علاوه بستری را فراهم می کند تا زوجین در فضایی عاری از قضاوت، بتوانند بایکدیگر صحبت کنند. با این حال گاهی زوجین تصور می کنند مشاوره پیش از ازدواج چندان ضرورتی ندارد. برخی اشتباهات رایج در زمینه دریافت مشاوره پیش از ازدواج عبارت است از:

دریافت مشاوره پیش از ازدواج از افراد غیر متخصص

والدین و دوستان شما منابعی غنی از تجربه هستند و از صمیم قلب شما را دوست دارند ولی مشاوره پیش از ازدواج ، امری کاملا تخصصی است. یک متخصص آموزش دیده در زمینه ازدواج و خانواده درمانی به شما کمک می کند با چشمانی باز مسائل را ببینید و با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم گیری کنید. این متخصصان روی طیف وسیعی از زوجین مطالعه کرده اند تا بتوانند سلامت روابط را تضمین کنند. همچنین آنها آموزش دیده اند تا آموزش های روانی و تکنیک های مورد نیاز برای ایجاد یک ازدواج موفق را به شما ارائه دهند.

به تعویق انداختن مشاوره پیش از ازدواج

زوج ها اغلب برای شروع مشاوره پیش از ازدواج خیلی صبر می کنند. اگرچه خرید ملزومات عروسی بسیار هیجان انگیز است، توصیه می‌شود مشاوره قبل از ازدواج را یکی از اولین اقدامات دوران نامزدی خود قرار دهید. مشاوره قبل از ازدواج را حداقل سه ماه قبل از عروسی شروع کنید.

اجتناب از مسائل سخت در جلسات

وقتی یک زوج، برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام می کنند، اغلب سعی می کنند از مشکلات بزرگ و تعارضات عمیق اجتناب کنند و آن ها را نادیده بگیرند. مشاوره پیش از ازدواج ، موقعیتی را فراهم می کند که می‌توانید با اطمینان از حضور یک متخصص مورد اعتماد، تمام نگرانی‌های مربوط به رابطه خود را برطرف کنید، با اعتماد به نفس وارد زندگی مشترک شوید و به مهارت هایی برای مدیریت هر گونه چالش در آینده مجهز شوید.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان