این واژه ها افسردگی را لو می دهد / با این یافته جالب علمی نیاز نیست دکتر بروید

خط سلامت: از نحوه حرکت و خواب شما گرفته تا نحوه تعامل با افراد اطراف تان، افسردگی تقریباً همه چیز را تغییر می دهد. حتی در نحوه صحبت و بیان خود در نوشتار نیز قابل توجه است. گاهی اوقات این “زبان افسردگی” می تواند تأثیر قدرتمندی بر دیگران داشته باشد.

این واژه ها افسردگی را لو می دهد / با این یافته جالب علمی نیاز نیست دکتر بروید

به گزارش خط سلامت دانشمندان مدت‌ها تلاش کرده‌اند که رابطه دقیق بین افسردگی و زبان را مشخص کنند و فناوری به ما کمک می‌کند تا به تصویر کامل نزدیک‌تر شویم. مطالعه جدید منتشر شده ، دسته‌ای از کلمات را معرفی کرده است که می‌توانند به طور دقیق پیش‌بینی کنند که آیا فردی از افسردگی رنج می‌برد یا خیر.

محتوا

زبان را می توان به دو جزء تقسیم کرد: محتوا و سبک. محتوا یعنی معنی یا موضوع عبارات. هیچ کس تعجب نخواهد کرد که بداند کسانی که علائم افسردگی دارند از مقدار زیادی کلمات برای انتقال احساسات منفی استفاده می کنند ، به ویژه صفت ها و قیدهای منفی مانند "تنها"، "غمگین" یا "بدبخت".

جالب تر استفاده از ضمایر است. کسانی که علائم افسردگی دارند به طور قابل توجهی از ضمایر اول شخص مفرد مانند "من"، "خودم" و "من" و به طور قابل توجهی کمتر از ضمایر دوم و سوم شخص مانند "آنها" یا "او" استفاده می کنند. این الگوی استفاده از ضمیر نشان می دهد افراد مبتلا به افسردگی بیشتر روی خود متمرکز هستند و کمتر با دیگران ارتباط برقرار می کنند. محققان گزارش کرده اند ضمایر در تشخیص افسردگی نسبت به کلمات احساسات منفی در واقع قابل اعتمادتر هستند.

کلمات منفی و ضمایر اول شخص می توانند سرنخی به دست بدهند.

نشخوار فکری و انزوای اجتماعی از ویژگی های رایج افسردگی هستند. با این حال، ما نمی دانیم که آیا این یافته ها منعکس کننده تفاوت در توجه یا سبک تفکر هستند. آیا افسردگی باعث می شود افراد روی خودشان تمرکز کنند یا افرادی که روی خودشان تمرکز می کنند علائم افسردگی را نشان می دهند؟

سبک

سبک زبان به نحوه بیان خود، به جای محتوایی که بیان می کنیم، مربوط می شود. " کلمات مطلق گرایانه " - که مقادیر یا احتمالات مطلق را منتقل می کنند، مانند "همیشه"، "هیچ چیز" یا "کاملا" - نشانگرهای بهتری برای انجمن های سلامت روان نسبت به ضمایر یا کلمات احساسات منفی هستند.

افراد مبتلا به افسردگی دید سیاه و سفید تری نسبت به جهان دارند و این در سبک زبانی آنها آشکار می شود.

ضمایر یک الگوی توزیعی مشابه به عنوان کلمات مطلق گرایانه در سراسر تالار گفتمان ایجاد کردند، اما تأثیر آن کمتر بود. در مقابل، کلمات احساسات منفی به طور متناقضی در انجمن های افکار خودکشی نسبت به انجمن های اضطراب و افسردگی کمتر رایج بود.

مهمتر از همه، کسانی که قبلاً علائم افسردگی داشته اند، احتمال بیشتری دارد که دوباره آنها را داشته باشند بنابراین، تمایل بیشتر آنها به تفکر مطلق گرایانه، حتی زمانی که در حال حاضر هیچ نشانه ای از افسردگی وجود ندارد، نشانه ای است که ممکن است در ایجاد دوره های افسردگی نقش داشته باشد. همین تأثیر در استفاده از ضمایر دیده می شود، اما نه برای کلمات احساسات منفی . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان