تینت لب را بجای رژ لب استفاده بکنید یا نه؟

خط سلامت: امروزه بسیاری از افراد استفاده از تینت لب را به استفاده از رژلب ترجیح می دهند. به نظر شما چرا اخیرا تینت های لب تا این حد محبوب شده اند؟

تینت لب را بجای رژ لب استفاده بکنید یا نه؟

امروزه استفاده از تینت لب طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بافت سبک، ماندگاری بالا و استفاده راحت، از مهم ترین عوامل محبوبیت این محصول آرایشی هستند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی تکنیک هایی می پردازیم که باعث می شود استفاده از تینت باعث ایجاد لکه روی لب و گونه های شما نشود؛ با ما همراه باشید.

تینت لب چیست؟

تینت لب (Lip Tint) و گونه به خاطرماندگاری طولانی مدت شان شناخته شده هستند و می توانند حتی بعد از خوردن غذا و نوشیدنی دوام داشته باشتد. بسیار سبک هستند به طوریکه شما حتی متوجه نمی شوید که روی لب خود چیزی دارید! با ما همراه باشید تا این لوازم آرایشی جدید را بهتر بشناسید.

نکات اصولی استفاده از تینت لب و گونه

داشتن لب های زیبا و خوشرنگ خواسته بسیاری از مردم بخصوص خانم ها است . بسیاری از خانم ها نمی توانند زندگی را بدون میکاپ تصور کنند. تقریبا هیچ زنی نمی تواند روزش را بدون رژ لب تصور کند . این نکته ایست که نشان دهنده اعتماد به نفس خانم هاست. این یک واقعیت شناخته شده است که آخرین قدم میکاپ، رژ لب است .

احتمالا مردمان سومری از ابداع گران رژ لب در حدود 5000 سال پیش بوده اند . آن ها از سنگ های جواهر به عنوان دکور و پوشانندگی اطراف لب و چشم ها استفاده می کردند .حتی در افسانه های مصر، مردم حشرات را می کشتند تا رنگ قرمز آن ها را برای لب های شان استفاده کنند .

یک متخصص زیبایی اندلسی به نام ابو القاسم الزهراوی،رژ لب های جامد را اختراع کرد . و در حدود 1000 سال پیش مردم چین برخی از اولین رژ لب های ساخته شده از موم را اختراع کردند . بعدها آن ها رایحه هایی را به رژ لب ها اضافه کردند.

امروزه ما رژ لب هایی با رایحه های مختلف داریم. اما این روزها علاوه بر انواع رژ لب های جامد و مایع نوع دیگری از محصولات آرایشی برای زیباتر نشان دادن لب ها می بینیم :

تینت لب

تینت لب یکی از لوازم آرایشی جدید و محبوب است که برای رنگ کردن طبیعی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، و اغلب درخشندگی کم و طبیعی دارد.

تینت لب، محصولی مناسب برای افرادی است که می خواهند از برق لب و رژ لب به صورت همزمان استفاده کنند. بافت تینت لب نسبت به رژ لب سبک تر بوده ولی رنگ بیشتری دارد.

هم چنین تینت لب معمولا حاوی ماده های دیگری مثل کرم ضد آفتاب، نرم کننده ها و عطرهای متفاوتی است. تینت ها بسیار مفید می باشند و به عنوان محافظ در برابر عوارض ناشی از آفتاب و سرطان پوست استفاده می شوند و لب ها را بسیار نرم، صاف و طبیعی جلوه می دهند.

علاوه بر این ممکن است در زمان استفاده از رژ لب، اوایل رنگ براق و درخشانی داشته باشند ولی به مرور از براقیت آن کم می شود، اما رنگ تینت تا حد زیادی ثابت باقی خواهد ماند.

تینت لب برای فصول گرم سال و روزهایی که نمی توان از رژ لب استفاده کرد جایگزین بهتری خواهد بود و می توان از خط لب با تینت برای این که زود تر پاک نشود استفاده کرد.

تینت گونه چیست؟

می توان از تینت لب به عنوان رژ گونه استفاده کرد و برای اشخاصی که مسافرت می کنند و یا نمی خواهند از مقدار زیادی لوازم آرایشی استفاده کنند، استفاده از یک محصول دو کاره مثل تینت لب و گونه یک انتخاب مناسب خواهد بود. تینت گونه، درخشان تر از رژگونه است و به صورت طبیعی روی پوست نمایان می شود.

فرق تینت لب با برق لب و رژ لب

برق لب دارای میزان بیشتری روغن و چربی بوده و معمولا روی لب‌ها، با یک برق غیرطبیعی به نظر می‌رسد، در حالی که در خصوص تینت‌ها، با چنین چیزی روبرو نیستیم. رنگ لب به شکلی روی پوست پخش می‌شود که گویا از خود پوست بوده و پس از گذشت دقایقی و با تبخیر شدن لایه اولیه، کاملا طبیعی به چشم می‌آید.

در خصوص رژ لب‌های معمولی نیز به همین شکل، وجود یک لایه مجزا روی لب‌ها، کاملا محسوس است. به علاوه دوام رژ لب‌های معمولی، هرگز به اندازه چیزی نخواهد بود که در خصوص تینت‌ها داریم. علت اصلی دوام بیشتر تینت‌ها، همان طور که گفتیم، نفوذ رنگ آنها به زیر پوست لب و عدم تشکیل لایه اضافه روی پوست لب است.

مزایای تینت لب

از دلایلی که این لوازم آرایشی مورد استقبال قرارگرفت، قابلیت‌های بهتر آن نسبت به رژلب‌ها بود. ویژگی‌هایی که می‌تواند آن را برای مراسم و مجالس مختلف و همین‌طور آرایش روزانه مناسب کند. از جمله ویژگی‌های مثبت تینت لب چیست؟

ماندگاری بالا و عدم ایجاد رد و لکه

برخلاف رژلب که مقدار زیادی روغن و موم در ترکیبات خود دارد، تینت لب فاقد چربی و برپایه آب است. به‌همین دلیل مانند رژ در اثر گرما و اندکی رطوبت از روی لب سرنمی‌خورد و ردی روی فنجان و لیوان برجای نمی‌گذارد.

با استفاده از آن دیگر خبری از پخش‌شدن رژلب نیست و این مسئله در روزهای گرم سال اهمیت بیشتری پیدامی‌کند. تینت لب ضدآب و باماندگاری بالا است. راز این عملکرد چیست؟ بعد از مصرف تینت، پایه آبکی تبخیر می‌شود و رنگدانه‌های درون آن تا مدت‌ها به لب چسبیده می‌ماند. به‌همین دلیل یکبار استفاده در کل روز کافی است و نیاز به تجدید دائمی ندارد.

رنگ طبیعی

زمانی که از مصرف‌کنندگان سوال می‌کنیم از مهمترین مزایای لیپ تینت چیست، معمولا به رنگ طبیعی آن اشاره می‌کنند. پایان این محصول کاملا طبیعی و رنگ آن شفاف است و کمتر کسی متوجه وجود آن روی لب‌های شما می‌شود. به‌همین دلیل تینت برای کسانی که به رنگ‌های زیاد مات یا براق رژ علاقه ندارند یا به‌دنبال یک رنگ لب طبیعی و درعین‌حال جذاب در میکاپ روزانه خود هستند، ایده‌آل است.

بافت نرم و جلوگیری از خشک‌شدن لب

برای جلوگیری از خشکی لب، لازم است قبل از مصرف بسیاری از رژ لب های موجود در بازار، از بالم لب استفاده شود. اما ویژگی مهم تینت چیست؟ این محصول بسیار نرم و ملایم است و باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوست نمی‌شود.

بافت سبک و فاقد سرب

برخلاف رژ لب، در ترکیبات لیپ تینت از سرب، روغن و موم استفاده نمی‌شود. بهمین دلیل بافت بسیار سبک و مخملی دارد. علاوه‌بر آن، نیازی نیست بعد از زبان زدن روی لب‌ها نگران خوردن سرب و ترکیبات مضر باشید. وجود طعم و عطر دوست‌داشتنی از دیگر مزایای تینت لب است. تینت چسبناک نیست، به خوبی روی لب پخش می‌شود و احساس سنگینی بر روی لب ایجاد نمی‌کند.

مقرون به‌صرفه و قابل استفاده به‌عنوان رژگونه

تینت لب غنی از رنگدانه است و تنها مقدار کمی از مایع، برای ایجاد رنگ کافی خواهدبود. برای همین یک عدد از آن، تا مدت‌ها قابل استفاده است. با استفاده از تینت لب برای گونه، یک آرایش ملایم، زیبا و یکدست داشته‌باشید. همه این ویژگی‌ها ثابت می‌کند انتخاب لیپ تینت تا چه حد مقرون به‌صرفه و مناسب است.

نحوه استفاده صحیح از تینت لب

ابتدا باید مطمئن شوید که لب های شما نرم و صاف هستند. با استفاده از اسکراب لب، سلول های مرده پوست را از بین ببرید. با مقداری از اسکراب شکر و عسل لبهای خود را اسکراب کنید. آنرا روی لبهایتان بزنید و سپس با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. با آب ولرم کاملاً بشویید.

پس از لایه برداری ، بازگرداندن رطوبت به لبها مهم است. برای انجام این کار ، یک بالم لب مرطوب کننده را روی لبها بزنید.

وقت آن است که تینت لب خود را بمالید. انجام این کار آسان است. از مرکز لب بالا شروع کنید. از لبه های میانی تا بیرونی خط دهان، کار کنید. سپس ، لب پایینی را بکشید و آن را پر کنید.

نحوه استفاده از تینت گونه

قبل از استفاده از تینت گونه، برای خانم‌ها مهم است که صورت خود را بشویید تا از شر هرگونه آلودگی یا کثیفی خلاص شود.

پس از شستشو و آبکشی، باید از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

سپس در صورت تمایل، فونداسیون معمولی خود را اعمال می‌کنید و سپس می‌توانید به استفاده از تینت گونه بپردازد.

برای برافروختگی گونه‌ها و ظاهری طبیعی، چند قطره تینت لب را روی گونه‌ها و مرکز بینی بمالید.

محصول را به سرعت با یک برس یا حتی انگشتان خود به صورت اریب پخش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: طوطیانیوز

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان