شکمی صاف و سفت می خواهید؟ این غذاها را بخورید تا آخر عمر شکم تان صاف می ماند

خط سلامت: شکم تخت و صاف از آرزو های افراد زیادی است که با خوردن مواد غذایی خاصی می توان به آن دست یافت.

شکمی صاف و سفت می خواهید؟ این غذاها را بخورید تا آخر عمر شکم تان صاف می ماند

شکم تخت با افزودن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی به دست می آید. در این حالت چربی شکم به حداقل می رسد و از مشکلات سلامتی نیز جلوگیری می شود.

به گزارش خط سلامت چربی شکم خطر ابتلا به بیماری های مزمن، مانند سرطان ها و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که رژیم غذایی فیبر بالا و سبزیجات زیادی داشته باشد، مصرف میوه تازه نیز به کاهش وزن و افزایش انرژی کمک می کند.

برای رسیدن به وزن هدف و مناسب باید یک رژیم کم کالری ایجاد و دنبال شود. کاهش وزن فقط در یک ناحیه خاص اتفاق نمی افتد و کل بدن را شامل می شود. برای داشتن شکم تخت رژیم هایی که توده چربی را از بین می برند توصیه می شود.

غذاهای غنی از مواد مغذی زیادی وجود دارد که می‌تواند شخص از بین آنها انتخاب کند، اما مواد اصلی وجود دارد که باید همیشه در رژیم غذایی گنجانده شود.

بلوبری

یک فنجان بلوبری تنها 80 کالری در کنار 4 گرم فیبر سیر کننده دارد و برای کمک به احساس سیری طولانی گزینه مناسبی است. بلوبری همچنین حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، ویتامین K و منگنز در کنار آنتوسیانین ها (نوعی مواد مغذی گیاهی) است.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد خوردن بلوبری می تواند بسیار مفید باشد. مطالعه اخیر منتشر شده در Scientific Reports نشان داد که مصرف یک فنجان بلوبری در روز به مدت 14 روز قبل از ورزش و به مدت چهار روز پس از یک تمرین ورزشی غیرعادی 90 دقیقه ای (مانند دویدن در سراشیبی) به التهاب در بزرگسالانی که معمولاً کمتر از سه بار در هفته ورزش می کنند، کمک می کند.

بلوبری هم به صورت تازه و درکنار آجیل قابل استفاده است و هم می توان از آن در اوتمیل و پنکیک صبحانه استفاده کرد. میوه بخش مهمی از پیروی از یک رژیم غذایی سالم است میوه ها سرشار از مواد مغذی، کالری کم و فیبر بالا هستند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و میان وعده بهتری نسبت به یک چیپس است.

قارچ

قارچ منبع غنی و کم کالری فیبر است که می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به مدیریت وزن کمک کند. 

همچنین نمی توان مزایای قارچ را انکار کرد. بر اساس یک کارآزمایی بالینی، شرکت‌کنندگانی که از رژیم غذایی سرشار از قارچ داشتند، وزن بیشتری را (سه کیلوگرم) از دست دادند و به BMI و سایز کمر کمتری دست یافتند. علاوه بر این، پس از کاهش وزن، این شرکت کنندگان در حفظ وزن جدید خود موفق بودند.

با تفت دادن نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده و نیم کیلو قارچ‌های ریز خرد شده با چاشنی‌های دلخواه، می توان وعده ای خوشمزه و سالم داشت.

پروتئین بدون چربی

برای داشتن شکمی تخت، دریافت پروتئین بدون چربی بسیار ضروری است. مصرف غذاهایی مانند ماهی و مرغ یک راه عالی برای افزودن پروتئین بدون چربی بیشتر به رژیم غذایی شما بدون کالری زیاد همراه با گوشت های دیگر است.

دریافت پروتئین در رژیم غذایی ضروری است، به‌ویژه اگر شخص در تلاش برای کاهش وزن است.

وقتی با کمبود کالری غذا می خورید، نه تنها مقداری چربی از دست می دهید، بلکه عضله را نیز از دست می دهید. شرکت در تمرینات قدرتی و داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا راه هایی برای به حداقل رساندن میزان از دست دادن عضلات هستند.

بلغور جو دوسر

یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب برای کاهش وزن، یک کاسه بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است و فیبر بالایی دارد که می تواند به مدت طولانی تری فرد را در طول روز سیر نگه دارد.

کاسه بلغور جو دوسر ساده را می توان با موادی مانند ماست یونانی، موز، دارچین، دانه‌های چیا، دانه‌های کتان یا آجیل مصرف شود.

چربی های سالم

حتی در زمان رژیم گرفتن و سعی برای کاهش چربی شکمی، باز هم گنجاندن مقداری چربی در رژیم غذایی ضروری است؛ این امر به ویژه در مورد چربی های سالم مانند چربی های اشباع نشده چندگانه و چربی های تک غیراشباع صدق می کند.

آووکادو یکی از این مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم است و به راحتی با سالاد ترکیب می‌شود و روی یک تکه نان سبوس‌دار نیز میان وعده عالی ای می شود.

هویج و کرفس

برای داشتن شکمی صاف و تخت، مصرف هویج یا کرفس یا هردو ضروری است.

هویج و کرفس میان‌وعده‌های عالی هستند که کالری کم و فیبر بالایی دارند و فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. یک کاسه کوچک از هر دو سبزی می‌تواند به رفع احساس گرسنگی کمک کند؛ بدون اینکه فرد را از مسیر کاهش وزن خود دور کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان