شیر را چقدر گرم کنید تا مثل یک قرص خواب عمل کند؟

خط سلامت: گذشته از شمردن گوسفندها ، هیچ داروی خوابی معروف تر از نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب نیست.

شیر را چقدر گرم کنید تا مثل یک قرص خواب عمل کند؟

آیا شیر گرم قبل از خواب واقعا به شما کمک می کند که به خواب بروید؟

به گزارش خط سلامت شیر گرم می تواند به افراد کمک کند سریعتر به خواب بروند. در واقع، به لطف دما و شیر ، دو برابر مفید است.

شیر منبع عالی تریپتوفان است، اسید آمینه ای که باعث آرامش و خواب آلودگی می شود و ملاتونین از آن سنتز می شود. مطالعات نشان داده اند مصرف شیر قبل از خواب به دلیل سطوح بالای تریپتوفان و ملاتونین می تواند به خواب کمک کند.

 دما نیز عامل مهمی در به دست آوردن احساس خواب‌آلودگی مطلوب است، زیرا نوشیدنی‌های گرم اثر تسکین‌دهنده و آرام‌بخش دارند.

دمای شیر نیز می‌تواند نقش داشته باشد، زیرا شیر گرم در القای خواب موثرتر از شیر سرد است. نوشیدنی های گرم قبل از خواب، مانند چای گیاهی بدون کافئین باعث افزایش آرامش می شود و به شما امکان می دهد سریعتر به خواب بروید.

شواهد علمی کافی برای نشان دادن دمای ایده آل وجود ندارد، اگرچه هر چیزی بالاتر از میانگین دمای بدن شما (97-99 درجه فارنهایت) کافی است. مایعات گرم معمولاً بین 105 تا 110 درجه فارنهایت متغیر است.

چه زمانی و چه نوع شیری بنوشید

برای کسانی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند یا صرفاً ترجیح می دهند از یک رژیم غذایی گیاهی تر پیروی کنند، ممکن است در مورد استفاده از آجیل، سویا یا شیر جو دوسر برای استراحت قبل از خواب سؤالاتی وجود داشته باشد. متأسفانه، این گونه های غیر لبنی مانند جو دوسر، سویا، بادام، نارگیل و بادام هندی هدف یکسانی ندارند.

در مورد نوع شیر، لزوماً نباید پرچرب باشد، اما باید شیر لبنی باشد تا جایگزین‌های غیرلبنی مانند شیر بادام یا شیر سویا، با اشاره به اینکه در حالی که برخی مغزها مانند بادام حاوی خواب هستند. با تقویت هورمون ها و مواد معدنی مانند تریپتوفان، آنها با سطوح شیر لبنی رقابت نمی کنند یعنی یک فنجان شیر بادام حدود 80 گرم دارد در حالی که یک فنجان شیر لبنی حدود 183 گرم دارد.

توصیه می شود که شیر را حدود 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا زمان هضم و جذب داشته باشید.

آب آلبالو حاوی ملاتونین و تریپتوفان است. آلبالو همچنین حاوی آنزیم‌های متفاوتی است که به تریپتوفان کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری در سلول‌های شما بماند و نه تنها به سریع‌تر به خواب رفتن کمک می‌کند ، بلکه به خواب ماندن طولانی‌تر نیز کمک می‌کند.

رژیم غذایی شما نباید به چند دقیقه قبل از خواب محدود شود، اما حفظ یک رژیم غذایی کامل در طول روز که بتواند از عادات خواب سالم حمایت کند نیز مهم است.

غذاهایی که سرشار از منیزیم مانند سبزیجات برگدار، آجیل و غلات کامل، می توانند به تنظیم چرخه طبیعی خواب بدن کمک کنند. علاوه بر این، غذاهای سرشار از تریپتوفان، مانند بوقلمون، مرغ و موز، می توانند تولید سروتونین را افزایش دهند، یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلق و خو و خواب کمک می کند.

از دیگر غذاهای حاوی منیزیم می توان به شکلات تلخ، آووکادو، توفو و ماهی چرب اشاره کرد. غذاهای سرشار از تریپتوفان عبارتند از: بادام زمینی، کینوا و تخم مرغ.

تریپتوفان در پنیرها و سایر محصولات لبنی

جای تعجب نیست مصرف محصولات مبتنی بر شیر مانند پنیر و ماست نیز به دلیل سطوح بالای تریپتوفان و ملاتونین ممکن است همان اثرات خواب آور را داشته باشد. پنیرهایی مانند موزارلا، چدار و پارمزان که بیشترین محتوای هر کدام را دارند، می باشند. پنیر و ماست نیز این فهرست را تکمیل می کنند.

به یاد داشته باشید هر محصول لبنی، به ویژه زمانی که بیش از حد مصرف شود، می تواند باعث سوء هاضمه شود و هدف از رسیدن به خواب با کیفیت را از بین ببرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان