داروی طبیعی خوشمزه ضد افسردگی / افسرده ها بخوانند

خط سلامت: خوردن یک سیب در روز از افسردگی جلوگیری می کند.

داروی طبیعی خوشمزه ضد افسردگی / افسرده ها بخوانند

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن مکرر میوه نه تنها به سلامت جسمانی بلکه به یک دیدگاه مثبت ذهنی کمک می کند.

محققان دانشگاه آستون در انگلستان دریافتند افرادی که به طور مکرر میوه می خورند نسبت به افرادی که از خوردن میوه خودداری می کنند کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.

میان‌وعده‌های شور

از سوی دیگر، میان‌وعده‌های شور کم‌مغذی مانند چیپس و سیب‌زمینی سرخ کرده با افزایش سطح اضطراب مرتبط بودند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا، یک نظرسنجی از 428 بزرگسال بریتانیایی بررسی کرد چگونه خوردن میوه و سبزیجات و تنقلات شیرین و شور با وضعیت روحی مرتبط است.

نیکولا جین تاک، محقق گفت: در مورد اینکه چگونه رژیم ممکن است بر سلامت روان و رفاه تأثیر بگذارد، اطلاعات کمی وجود دارد، در حالی که ما مستقیماً علیت را در اینجا بررسی نکردیم، یافته‌های ما می‌تواند نشان دهد مصرف مکرر غذاهای شور و فاقد مواد مغذی ممکن است هر روز افزایش یابد. نقص های ذهنی، که به نوبه خود سلامت روانی را کاهش می دهد.

او افزود: مطالعات دیگر ارتباطی بین میوه و سبزیجات و سلامت روان پیدا کرده‌اند، اما تعداد کمی از پژوهش ها میوه‌ها و سبزیجات را جداگانه بررسی کرده‌اند و حتی تعداد کمتری هم فراوانی و هم مقدار مصرف را ارزیابی می‌کنند.

سیب و افسردگی

پاسخ دهندگانی که اغلب میوه می خوردند، سطوح پایین تری از افسردگی و سطوح بالاتری از سلامت روانی بدون توجه به مقدار کلی میوه مصرف شده را ثبت کردند.

تنقلات خوش طعم مانند چیپس با «نقص‌های ذهنی روزمره» مرتبط بود که به عنوان نارسایی‌های ذهنی شناختی در میان پاسخ‌دهندگان نیز شناخته می‌شود که همچنین بهزیستی روانی کاهش یافته را گزارش کردند.

تنقلات شور و سلامت روان

هر چه تعداد این لغزش ها بیشتر باشد، علائم اضطراب ، فراموشی، استرس و افسردگی بیشتر می شود و بهزیستی روانی کاهش می یابد.

هیچ ارتباطی بین این نقص های حافظه و مصرف میوه، سبزیجات یا تنقلات شیرین وجود نداشت.

برای محققان، این بدان معناست که رابطه منحصربه‌فردی بین نقص‌های ذهنی روزمره و سلامت روان‌ شناختی با میان‌وعده‌های خوش طعم فاقد مواد مغذی وجود دارد، در حالی که هیچ ارتباطی بین نقص‌های ذهنی و مصرف میوه و سبزیجات وجود نداشت.

دیکسون گفت میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ریزمغذی هایی هستند که عملکرد مغز را تقویت می کنند. او گفت، اما این مواد مغذی را می توان در طول پخت و پز از دست داد.

این مطالعه نشان می دهد میوه خام ممکن است تأثیر قوی تر آن را بر سلامت روانی ما توضیح دهد.

میوه خام و سلامت روان

در رابطه با میوه، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به ویتامین C نگاه کنیم، ویتامین C که در میوه‌ها بیشتر از سبزیجات است، به عنوان یکی از عوامل مؤثر در تأثیرات سلامتی مشاهده شده، در حالی که سبزیجات و ترکیبات گیاهی محافظ هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان