پس از ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان معامله ها مخفیانه شده است+ فیلم

خط سلامت: با ممنوع شدن کشت خشخاش، کشاورزانی مثل اسدالله که قبلاً درآمد زیادی از این راه داشتند، حالا باید به دنبال کار دیگری باشند.

پس از ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان  معامله ها مخفیانه شده است+ فیلم

اسدالله، کشاورز افغان، مانند بسیاری دیگر از هم‌میهنانش، سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار افغانی (۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار) از کشت خشخاش درآمد داشت؛ اما با ممنوع شدن این کشت، منبع درآمد اصلی او از بین رفته است.

به گزارش خط سلامت، طالبان کشت گیاه خشخاش در افغانستان را به صورت ناگهانی و برای مدتی طولانی ممنوع کرده و حالا کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

نیروهای طالبان کشاورزان را وادار کرده اند به جای خشخاش محصولات دیگری بکارند، همین موضوع معشیت این کشاورزان را تهدید می‌کند و درآمد آنها را کاهش داده است.

زمانی که اسدالله کشاورز افغان خشخاش برداشت می کرد، در هر فصل بین 250 تا 500 هزار افغانی (3500 تا 7 هزار دلار) درآمد داشت. محصول او برای تولید هروئین و تریاک مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما حالا او مجبور به کاشت محصولات دیگری است.

او می‌گوید: "ما تمام شدیم. حالا به زور 25 هزار افغانی درمی آوریم".

برخی از کشاورزان مقداری از صمغ (شیره) خشخاش یا تریاک را برای روز مبادا نگه می دارند.

بسمه الله یکی از روستاییان ولایت هلمند صمغ خام خشخاش را از آخرین برداشت خود نگه داشته تا دیون و جهیزیه دخترانش را پرداخت کند.

براساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد کشاورزان افغان از ممنوعیت کاشت خشخاش در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار ضرر کردند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان