صبح پر انرژی می خواهید؟ با این 6 عادت خداحافظی کنید

خط سلامت: عادات روزانه نادرست باعث می شد افراد به مرور از نرسیدن به اهداف خود خسته شوند و انرژی آن ها به مرور کاهش می یابد.

صبح پر انرژی می خواهید؟ با این 6 عادت خداحافظی کنید

عادات روزانه تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد زیرا این عادات به صورت رفتارهای تکرار شونده در کل زندگی انجام می شود و به مرور موجب نارضایتی در زندگی افراد می شود.

به گزارش خط سلامت عادات های نادرست در کاهش انرژی روزانه افراد نقش دارد.

عادات روزانه

عادات روزانه شامل تمام کارهایی است که بعد از بیدار شدن انجام می دهید. این عادات نقش مهمی در شروع روز دارند. عادات نادرست باعث می شود افراد انرژی لازم را برای شروع یک روز خوب نداشته باشند.

زدن دکمه snooze  (چرت زدن)

برخی افراد در صبح  دکمه چرت زدن را مکرراً فشار می دهند. در واقع، زدن دکمه چرت زدن ساعت داخلی بدن را به هم می زند و باعث می شود افراد در طول روز احساس خستگی بیشتری کنند. بدتر از آن این است که این کار زمینه را برای به تعویق انداختن کار فراهم می کند.

 مصرف کافئین در اواخر روز

این عادت کافئینی برنامه خواب را خراب می کند. وقتی شب ها نوشیدنی های کافئین دار مصرف شود افراد با احساس خستگی و دوری از انگیزه از خواب بیدار می شوند. کافئین، به خصوص در اواخر روز به طور قابل توجهی خواب را مختل می کند.

بی توجهی به ورزش

ورزش منظم فقط برای بدن مفید نیست بلکه برای ذهن نیز مفید است. ورزش اندورفین ترشح می‌کند، هورمون‌های حس خوب، که به میزان قابل توجهی خلق و خو و سطح انرژی را افزایش می دهد. حتی یک پیاده روی کوتاه صبحگاهی یا یک روتین 10 دقیقه ای یوگا تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

نخوردن صبحانه

اگرچه ممکن است این کار صرفه جویی در زمان به نظر برسد، اما حذف اولین وعده غذایی در روز بیش از آنکه مفید باشد، ضرر دارد. صبحانه متابولیسم روز را شروع می کند و به افراد کمک می کند در طول روز پرانرژی بمانند وقتی صبحانه حذف شود، بدن به حالت گرسنگی می رود و باعث می شود بعداً در روز پرخوری ایجاد شود.

بی توجهی به مراقبت از خود

خودمراقبتی فقط یک کلمه رایج مرسوم نیست. این یک عادت ضروری برای حفظ انگیزه و رفاه کلی است.بی توجهی به مراقبت از خود منجر به فرسودگی شغلی می شود و افراد را بی انگیزه و خسته می کند.

خوابیدن با ذهنی آشفته

آیا تا به حال متوجه شده اید که شب ها در حال چرخش هستید و نمی توانید بخوابید زیرا ذهن شما از افکار سرو صدا می کند؟ بسیاری از افراد عادت دارند با ذهنی درهم و برهم به رختخواب بروند. خواه استرس در مورد پروژه کاری آینده باشد یا اضطراب در مورد یک موضوع حل نشده، این افکار به طور قابل توجهی خواب را مختل می کنند.

خواب خوب شبانه برای بیدار شدن با انگیزه و شادابی بسیار مهم است. سعی کنید فعالیت‌های آرامش‌بخش را در برنامه‌های شبانه خود بگنجانید، مانند خواندن کتاب، مدیتیشن یا یادداشت روزانه. اینها می توانند به آرام کردن ذهن و آماده سازی بدن برای خوابی آرام کمک کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان